Tahniah! Anda telah menjadi sebahagian daripada Staf UTHM. Sebagai Staf UTHM, anda layak untuk memperolehi perkhidmatan ICT berikut mengikut terma dan syarat yang sedang berkuatkuasa :
Jika anda adalah lantikan Kontrak sila rujuk sini
- MyUTHM App (Android | IOS ) Username saja dan password TCIS
- Total Campus Integration System (TCIS) Hanya Sistem Operasi Windows sahaja (jika pc anda mengalami masalah boleh rujuk sini )
- SSO UTHMID
- Digital UTHM (sila install Google Authenticator atau Microsoft Authenticator)
- Akses TCIS di Android, MacOS sila wasap PTM
- Akses Internet menggunakan PC (Wired/Kabel) anda perlu https://login.uthm.edu.my dahulu
- Kemudahan Wifi
- Microsoft Office 365
- Multi Factor Authentication untuk Microsoft UTHM
- Email UTHM (selesaikan no 8 dahulu set password baru di Digital/Author)
- Email UTHM Smartphone
- Elakan menggunakan email rasmi kerja
- Lampiran Email
- Apa itu BCC ?
- Author LMS (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
- Ezproxy (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
- Student Assessment (jika pengajar)
- Jadual Kelas
- Kalendar Akademik Rasmi
- Saluran Aduan IT
- Aduan Online
- Aduan Lain
- Backup Email
Sila dapatkan username/id terlebih dahulu untuk membolehkan akses kepada semua sistem aplikasi yang disediakan dengan Whatsap kami
ID Staf anda akan dihentikan selepas 2 bulan dari tarikh tamat perkhidmatan.
Jika anda staf kontrak/sambilan boleh rujuk link berikut
Terima kasih
19 Disember 2024