Tahniah! Anda telah menjadi sebahagian daripada Staf UTHM. Sebagai Staf UTHM, anda layak untuk memperolehi perkhidmatan ICT berikut mengikut terma dan syarat yang sedang berkuatkuasa :

Jika anda adalah lantikan Kontrak sila rujuk sini

  1. MyUTHM App (Android | IOS ) Username saja dan password TCIS
  2. Total Campus Integration System (TCIS)  Hanya Sistem Operasi Windows sahaja (jika pc anda mengalami masalah boleh rujuk sini )
  3. SSO UTHMID
  4. Digital UTHM (sila install Google Authenticator atau Microsoft Authenticator)
  5. Akses TCIS di Android, MacOS sila wasap PTM
  6. Akses Internet menggunakan PC (Wired/Kabel) anda perlu https://login.uthm.edu.my dahulu
  7. Kemudahan Wifi
  8. Microsoft Office 365
  9. Multi Factor Authentication untuk Microsoft UTHM
  10. Email UTHM (selesaikan no 8 dahulu set password baru di Digital/Author)
  11. Email UTHM Smartphone
  12. Elakan menggunakan email rasmi kerja
  13. Lampiran Email
  14. Apa itu BCC ?
  15. Author LMS (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
  16. Ezproxy (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
  17. Student Assessment (jika pengajar)
  18. Jadual Kelas
  19. Kalendar Akademik Rasmi
  20. Saluran Aduan IT
  21. Aduan Online
  22. Aduan Lain
  23. Backup Email

Sila dapatkan username/id terlebih dahulu untuk membolehkan akses kepada semua sistem aplikasi yang disediakan dengan Whatsap kami
ID Staf anda akan dihentikan selepas 2 bulan dari tarikh tamat perkhidmatan.

Jika anda staf kontrak/sambilan boleh rujuk link berikut

Terima kasih

19 Disember 2024