Tahniah! Anda telah menjadi sebahagian daripada Staf UTHM. Sebagai Staf UTHM, anda layak untuk memperolehi perkhidmatan ICT berikut mengikut terma dan syarat yang sedang berkuatkuasa :

Jika anda adalah lantikan Kontrak sila rujuk sini

  1. MyUTHM App (Android | IOS ) Username saja dan password TCIS
  2. Total Campus Integration System (TCIS)  Hanya Sistem Operasi Windows sahaja (jika pc anda mengalami masalah boleh rujuk sini )
  3. SSO UTHMID
  4. Digital UTHM (sila install Google Authenticator atau Microsoft Authenticator)
  5. Akses TCIS di Android, MacOS sila wasap PTM
  6. Akses Internet menggunakan PC (Wired/Kabel) anda perlu https://login.uthm.edu.my dahulu
  7. Kemudahan Wifi
  8. Microsoft Office 365
  9. Email UTHM
  10. Email UTHM Smartphone
  11. Elakan menggunakan email rasmi kerja
  12. Lampiran Email
  13. Apa itu BCC ?
  14. Author LMS (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
  15. Ezproxy (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
  16. Student Assessment (jika pengajar)
  17. Jadual Kelas
  18. Kalendar Akademik Rasmi
  19. Saluran Aduan IT
  20. Aduan Online
  21. Aduan Lain
  22. Backup Email

Sila dapatkan username/id terlebih dahulu untuk membolehkan akses kepada semua sistem aplikasi yang disediakan dengan Whatsap kami
ID Staf anda akan dihentikan selepas 2 bulan dari tarikh tamat perkhidmatan.

Jika anda staf kontrak/sambilan boleh rujuk link berikut

Terima kasih

dikemaskini 6 Februari 2025