Tahniah! Anda telah menjadi sebahagian daripada warga UTHM. Sebagai lantikan kontrak UTHM, anda layak untuk memperolehi perkhidmatan ICT berikut mengikut terma dan syarat yang sedang berkuatkuasa :

  1. Kemudahan Wifi
  2. Akses Internet menggunakan PC (Wired/Kabel) anda perlu https://login.uthm.edu.my dahulu
  3. TCIS (untuk pekerja sambilan harian sahaja) (jika pc anda mengalami masalah boleh rujuk sini )
  4. Author LMS (sambilan akademik sahaja) (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu guna EduVPN
  5. Microsoft Office 365 (untuk staf sambilan sahaja)
  6. Konfigurasi Microsoft Multi Factor
  7. Email UTHM (selesaikan no 5 dahulu, set password baru di SAS/Author, Login Internet)
  8. Email UTHM Smartphone
  9. Elakan menggunakan email rasmi kerja
  10. Lampiran Email
  11. Apa itu BCC ?
  12. Ezproxy (hanya dalam Malaysia) jika dari luar perlu mohon VPN
  13. Student Assessment (khas untuk sambilan akademik sahaja)
  14. Jadual Kelas (khas untuk sambilan akademik sahaja)
  15. Kalendar Akademik Rasmi
  16. Saluran Aduan IT
  17. Aduan Online
  18. Backup Email

Sila dapatkan ID Staf terlebih dahulu dengan menelefon +6074537297 atau boleh wasap no tersebut untuk membolehkan akses kepada semua sistem aplikasi yang disediakan.

Anda boleh menukar katalaluan anda di ruangan login internet di komputer anda.

ID Staf anda akan ditutup selepas 1 bulan dari tarikh tamat perkhidmatan anda

Terima kasih

Atau anda pelawat/vendor berurusan di UTHM ? Sila klik sini

2/8/2024