Di Pusat Teknologi Maklumat UTHM, kami menyediakan kemudahan untuk pengguna mengisi sendiri aduan kerosakan ICT yang berkaitan dengan perkhidmatan ICT UTHM.Sistem aduan kerosakan ICT atas talian ini boleh dicapai melalui mana-mana platform pelayar internet (Firefox,Internet Explore,Safari dan sebagainya) juga apa-apa alatan komputer,telefon pintar atau tablet.

Layari https://aduanict.uthm.edu.my

Klik Open a New Ticket.

Masukkan id pengguna dan katalaluan

aduan03

  • Untuk staf gunakan id (username) dan kata laluan TCIS UTHM.
  • Untuk pelajar gunakan id (no matrik) dan kata laluan SMAP Online.

Isikan maklumat aduan mengikut ruangan yang di tandakan. Ruangan yang bertanda * adalah ruangan yang wajib di isi.

  • Isikan selengkapnya borang aduan tersebut terutamanya diruangan yang ditandakan.Pastikan maklumat lokasi di isi contohnya nombor blok bangunan,nombor pintu dan sebagainya bagi memudahkan tindakan di ambil terhadap aduan anda.
  • Pilih jenis model alatan IT yang anda ingin laporkan berserta nombor inventori (nombor barcode).Sekiranya tiada dalam pilihan sila pilih Others.
  • Setelah selesai mengisi aduan klik butang Create ticket.

Sistem akan memaparkan nombor tiket untuk aduan yang berjaya di hantar .Salin dan simpan nombor tiket tersebut untuk rekod anda dan boleh digunakan apabila berurusan di Helpdesk PTM untuk rujukan.

Setelah selesai anda boleh Sign Out.