PTM ada menyediakan perkhidmatan emel kepada staf UTHM. Jumlah storage yang disediakan ialah sebanyak 20GB untuk setiap pengguna. Dinasihatkan untuk mengurus dan kemaskini email dengan sebaik mungkin. Jika perlukan lebih storan klik sini. Emel akan ditutup sepenuhnya selepas 2 bulan dari tarikh tamat berkhidmat.

Langkah-langkah mengaktifkan akaun.

1. Layari URL https://gmail.com/

2. Masukkan alamat email anda.

3. Masukkan katalaluan (No K/P).

4. Klik Accept.

5. Masukkan katalaluan baru.

6. Klik UPDATE.

7. Masukkan Mobile No.

8. Klik OK

9. Masukkan No Kod

10. Masukkan emel peribadi
– Google akan meminta anda memasukan email peribadi sebagai langkah untuk dapatkan semula akses jika lupa katalaluan.
– Pastikan email peribadi anda sentiasa aktif dan berfungsi.

11. Klik DONE

12. Email telah berjaya diakses.

13. UTHM berhak menghantar Makluman Rasmi kepada setiap individu yang dilantik bekerja dan anda tidak dibenarkan block/reject/spam email tersebut. Anda boleh delete jika sudah selesai membacanya.

14. Sila ambil maklum email UTHM yang ditawarkan ini hanya ketika aktif bekerja di UTHM sahaja. Elakan mendaftar email kerja untuk urusan peribadi.

15. Tidak dibenarkan mengirim beratus/beribu email keluar untuk tujuan pemasaran/survey dan sebagainya. Google akan suspend akaun anda (Kami tidak bertanggungjawab). IPTA lain akan auto masuk folder junk/spam keseluruhan email staf dan menjejaskan reputasi pengguna lain.


Lantikan Staf

30/6/2021